Subject: Vs: Ärileht uurib: vähiravimite hinnatõus ja tõhusus
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: "Eliise Kivi" <[email-masked]>
Date: Mon, 2 Jun 2025 16:30:03 +0300

From: Eliise Kivi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: 29. May 2025 at 15:30:37 EEST
To: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ärileht uurib: vähiravimite hinnatõus ja tõhusus

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen Ärilehe ajakirjanik Eliise Kivi. Lugesin täna Bloomberg News’i artiklit 
USA vähiravimite turust, kus toodi välja, et paljud kallid ravimid ei 
pikenda patsientide elu ega paranda oluliselt elukvaliteeti, kuid on sellest 
hoolimata laialdaselt kasutusel ja väga kallid. See pani mind mõtlema, 
milline on olukord Eestis ja kuidas hinnatakse siin vähiravimite tõhusust ja 
millistele põhimõtetele tuginedes otsustatakse ravimite rahastuse osas.
Seoses sellega on mul mõned küsimused Ravimiametile:
1. Millistele tulemustele Ravimiamet eelkõige tähelepanu pöörab, kui uusi 
vähiravimeid hinnatakse? Kas piisab sellest, et ravim aeglustab kasvaja 
kasvu, või ootate ka tõendit, et see aitab inimestel kauem elada?
2. Kui paljud Eestis müügiloa saanud või rahastatud vähiravimid on heaks 
kiidetud ilma selge tõenduseta, et need pikendavad patsientide eluiga?
3. Milline on Ravimiameti roll ravimite rahastamise otsustes võrreldes 
Tervisekassaga? Kas Ravimiamet hindab ka ravimi maksumust ja kulutõhusust?
4. Kas Ravimiamet on täheldanud sarnaselt USA-le, et ka Eestis on 
vähiravimite hinnad viimastel aastatel oluliselt tõusnud? Kui jah, siis 
millised on olnud suurimad hinnatõusud ja kas see on mõjutanud ravimite 
hindamist või rahastamise soovitusi?
Kui telefonis mugavam vestelda, siis andke teada.
Jään vastuseid ootama!

Parimate soovidega
Eliise Kivi
reporter-veebitoimetaja
Ärileht (Delfi Meedia)
5691 7013